2014. május 20., kedd

Cseresznyés piskóta (természetesen paleo)

Miután a korai cseresznyefánkon lévő cseresznyék majdnem mind érettek, így a friss cseresznye evésen kívül, egy pite sütése kívánkozott.



Keresgéltem a neten, és találtam egy majdnem működő receptet, amin többszöri sütés után mégis módosítanom kellett, mert csak a kókuszliszt használatával nagyon fojtós lett.

Hozzávalók: 6 tojás, 6 evőkanál eritrit, 300 ml Cocomas kókuszkrém (kókusztejszín), 3 púpozott evőkanál kókuszliszt, 3 púpozott evőkanál mandulaliszt, 15 gramm sütőpor.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. A sárgákat az eritrittel felhabosítottam, majd a többi hozzávalót hozzáadtam úgy, hogy a liszteket és a sütőport átszitálva adtam a masszához, hogy minél lazább legyen a tésztám. Ezután óvatosan két részletben keverem hozzá a tojás habot. Egy 20x35 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem, a kimagozott, kettészedett, és előzőleg eritrittel megszórt, majd kinyomkodott cseresznyét belenyomkodtam, és előmelegített sütőben 160-180 fokon készre sütöttem. Amikor készen lett, poreritrittel meghintettem. Bármilyen más idénygyümölccsel is kiváló sütemény.

2 megjegyzés: