2014. május 13., kedd

Rizskoch II., avagy tápióka felfújt

Nagyon szerettem volna egy könnyű paleo rizskochot enni, mert a gesztenyelisztes verzió nekem egy kicsit tömény, így keresgéltem a neten, és most ez a variáció lett kikísérletezve, mondhatom, hogy igen finom lett. Talán, ha elolvasom a tápiókagyöngy használatát (mármint, hogy be kell áztatni), hamarabb is készen lettem volna. :) 




Végül a végeredmény kárpótolt, friss epervelővel tálaltam. Könnyű nyári édesség lett belőle.






Hozzávalók:

Hozzávalók kb. 22 × 30 cm-es tepsihez 
3,75 dl tápiókagyöngy 
1l tej vagy kókusztej 
6 evőkanál eritrit

vanília kivonat (ízlés szerint)
5 tojás 
1 csipet só 
7,5 dkg kókuszzsír 
3 evőkanál eritrit
1 citrom reszelt héja (én bio citromport használtam)
a tál kenéséhez: kókuszzsír


Elkészítés:
A tejben a tápiókát a vanília kivonattal és az eritrittel, kis lángon, folyamatos kevergetés közben puhára főzzük. Akkor van készen, amikor a szemek jelentősen megduzzadnak és átlátszóvá válnak. Ezután kihűtjük.
A tojások sárgáját a eritrittel és a kókuszzsírral felverjük, hozzákeverjük a tápiókát és a citromhéjat. A tojásfehérjét a csipet sóval kemény habbá verjük, és óvatosan a tápiókához forgatjuk.
A tepsit kókuszzsírral kikenjük, és beleöntjük a masszát. 180 fokos sütőben 25-35 percig sütjük, amíg aranybarnára nem pirul.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recept, de mégsem értem. A tápiókának igen magas a keményítőtartalma, akkor lehetne akár sima fehér rizst is használni. Ugyanúgy gluténmentes mint a tápióka és gazdag keményítőben.

    VálaszTörlés
  2. Kedves 703419969!
    A tápiókának alacsony a glikémiás indexe, fogyasztható (forrás: http://www.tenyek-tevhitek.hu/paleolit-nyersanyagok.htm). Természetesen nem minden nap, és nem egy tepsi a mérce. A paleo nem is arról szól, hogy mindig édességet együnk. De, szerintem ha egyszer-egyszer megkívánunk valami édeset, ez egy jó alternatíva lehet.
    Szép estét!
    Anna

    VálaszTörlés
  3. Legyél kedves kitenni a hivatkozást, hogy honnan vetted a receptet, ha már kb. szóról-szóra lemásoltad. Köszönöm
    http://www.kifoztuk.hu/receptjeink/item/tapiokafelfujt

    VálaszTörlés
  4. Tápiókagyöngy helyett mennyi tápióka liszttel lehet helyettesíteni? Vagy nem lehet?

    VálaszTörlés