2014. október 23., csütörtök

Rákóczi-túrós jellegű kuglóf


Az alapreceptet Szafinál találtam, de miután se narancsom, se kész ToTu-m nem volt itthon, úgyhogy megint jött a kreatívkodás. :)

Az eredeti recept képén látszott, hogy egy szárazabb tészta lett a végeredmény, az a bolti ToTu-nak volt betudható. Én most frissen készítettem, így még vizesebb állagú lett, a megsült kuglóf felvágásakor először megijedtem, hogy nem sült át a tészta, majd kihűlés után felvágva, egy szinte krémes, abszolút a Rákóczi-túrósra emlékeztető édességet kaptam, aminek még jobban örültem, már éppen hiányzott ez az íz! :)


Hozzávalók
100 g kókuszliszt
Kb. 120 g Totu (10 tojásfehérjéből frissen készített ToTu)
50 g nyílgyökérliszt
3 M-es tojás
10 ek. eritrit
45 g olvasztott kókuszzsír
2-4 citrom kifacsart leve (illetve 100%-os bio citromlé)
1,5 dl forró vízben elkevert őrölt vanília kivonat
50 g mazsola
½ tk. szódabikarbóna 


Elkészítés
A hozzávalókat jó alaposan összeturmixoltam, annyi citrom levet tettem bele, hogy a nyers tésztában is érezhető legyen. Szilikonos kuglóf formába kanalaztam a masszát, majd készre sütöttem 160 fokon, 60 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése